Wat is Mr. Travel?
Mr. Travel is jouw online reisgids. Op dit platform vind je niet alleen de mooiste en voordeligste reizen van alle grote Nederlandse touroperators, je leest er ook dagelijks tips en achtergronden over jouw favoriete vakantiebestemming.
Wat voor reizen worden aangeboden op Mr. Travel?
Wie is Mr. Travel?
Wij zijn een groep ondernemers uit de vakantiewereld, de it-branche en de reisjournalistiek. Wij zetten ons iedere dag in om jouw vakantie tot een succes te maken met heel veel tips, een sterk aanbod en scherpe prijzen. Wij ondersteunen je niet alleen bij het boeken, maar helpen je ook tijdens jouw verblijf in het buitenland op weg. Heb je na je vakantie nog vragen of opmerkingen - of wil je jouw opgedane ervaringen met ons en andere gebruikers van Mr. Travel delen - ook dan zijn wij altijd bereikbaar.
Waarom zou ik een reis boeken via Mr. Travel?
Mr. Travel heeft jarenlange ervaring in de reiswereld en goede relaties met alle grote touroperators – en is bovendien als onafhankelijke adviseur niet aan één aanbieder gebonden. Hierdoor ben jij verzekerd van niet alleen het mooiste aanbod en de scherpste prijzen.
Hoe vind ik mijn ideale vakantie op Mr. Travel?
Heel simpel, door jouw favoriete vakantieland en regio aan te klikken en de tijd waarin jij het liefst op reis gaat en vervolgens alle aanbiedingen met elkaar te vergelijken. Op Mr. Travel staat overzichtelijk aangegeven wat al jouw opties zijn; of je nou een klein budget hebt of meer wilt besteden aan een vakantie. Je kan op Mr. Travel ook een vakantie samenstellen. Hiervoor selecteer je verschillende accommodaties naar keuze binnen het aanbod.
Kijk nu bij alle aanbiedingen van Mr. Travel.
Hoe vind ik een last minute op Mr. Travel?
Wil je zo snel mogelijk weg? Dat kan. Voor snelle beslissers heeft Mr. Travel alle voordelige vakanties overzichtelijk bij elkaar gebracht op een aparte site:
Hoe boek ik een reis op Mr. Travel?
Heb je een mooie aanbieding gevonden, dan kan je jouw vakantie meteen online boeken via Mr. Travel. Heb je liever een reisadviseur aan te lijn, dan is Mr. Travel ook telefonisch te bereiken. Via een support-ticket op dit platform kan je adviseurs altijd jouw vragen over een aanbieding stellen.
Krijg ik een bevestiging van mijn boeking?
Zodra je een boeking hebt afgerond, krijg je van Mr. Travel een boekingsbevestiging toegestuurd per mail. Deze bevestiging kan je ook terugvinden op jouw persoonlijke pagina op Mr. Travel, Mijn Reisoverzicht. Heb je na enkele dagen nog niet ontvangen of lukt het je niet om in te loggen op Mijn Reisoverzicht, neem dan contact op met Mr. Travel. Bewaar jouw reisbevestiging goed; hierop staat ook aangegeven waarop jouw betaling (bij vroege boekingen) uiterlijk binnen moet zijn.
Ga nu naar Mijn Reisoverzicht.
Kan ik na mijn boekingen nog wijzigingen in mijn boeking maken?
Wil je een persoon toevoegen aan jouw reis, selecteer dan dezelfde reis en accommodatie (zoals je die eerder geboekt hebt) bij de aanbiedingen van Mr. Travel. Wees snel; plaatsen op jouw vlucht en in jouw accommodatie zijn maar beperkt beschikbaar. Aanpassingen in jouw eigen boeking kosten € 27 plus de kosten zoals berekend door jouw touroperator. Deze kosten worden toegevoegd aan jouw totale reissom. Wijzigingen in jouw boeking kan je het beste telefonisch doorgeven aan Mr. Travel.
Klik hier voor de alle contactinformatie van Mr. Travel
Mijn favoriete reis is volgeboekt. Kan ik toch een reservering maken?
Als een door jou gewenste reis ‘Op Aanvraag’ is, betekent dit dat er op dit moment geen plaats meer op de reis beschikbaar is. Door alsnog een reservering te maken, wordt jouw reis definitief zodra annuleringen ruimte beschikbaar is. Je krijgt hiervan meteen bericht.
Betaal ik reserveringskosten voor het boeken via Mr. Travel?
Nee. Mr. Travel berekent geen administratie- of reserveringskosten.
Hoe kan ik mijn reis betalen?
Heb je een boeking gemaakt, dan kan je jouw reis meteen online betalen via iDeal. Ook kan je ervoor kiezen om te betalen via creditcard, Bancontact of Mr. Cash; bij deze betalingsopties wordt 3% verwerkingskosten aan de reissom toegevoegd door de payment providers.
Kan ik ook via een bankoverschrijving betalen?
Als je vroeg boekt (tot twee maanden voor vertrek), volsta je met een aanbetaling van 15 procent van de totale reissom. Reis je met eigen vervoer naar een hotel dan is de hoogte van de aanbetaling 20 procent. Voor boekingen van een bungalow of een plek op een camping wordt doorgaans 30 procent gerekend. De rest van de reiskosten dienen uiterlijk acht weken voor vertrek betaald te zijn. Alle informatie over aanbetalingen vind je op jouw persoonlijke pagina, Mijn Reisoverzicht.
Ga nu direct naar Mijn Reisoverzicht.
Wat zijn de bankgegevens van Mr. Travel?
Je kan jouw aanbetaling en rest van de reissom voldoen aan:
Mr. Travel BV Alphen aan den Rijn
IBAN NL66RABO0314519718
BIC RABONL2U
LET OP: Vermeld bij je overschrijving duidelijk jouw boekingsnummer
Kan ik betalen met een kortingscode of waardebon?
Ja. Bij reizen met een minimum van € 750 euro kan je bij de betaling kortingscodes opgeven en waardebonnen en reischeques verwerken. Voorwaarde is dat de genoemde kortingen tenminste nog een jaar geldig zijn. Reischeques gelden niet voor vakanties van TUI.
Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Creditcardbetalingen worden veelal meteen verwerkt. Bij een betaling via iDeal of een bankoverschrijving kan het enkele dagen duren voordat jouw geld bij Mr. Travel binnen is.
Ik reis met een groep; kan ik ook een deel van de totale reissom betalen?
Dat kan, zolang je bij jouw betaling maar duidelijk het boekingsnummer vermeld. Houd er rekening mee dat de betaling pas definitief wordt als de volledige reissom is voldaan.
Ik ben te laat met het betalen van de openstaande reissom; wat nu?
Bij het overschrijden van de betalingstermijn ben je in verzuim en kan je de reis geweigerd worden.
Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
Je reisbescheiden worden een week voor vertrek toegestuurd per mail. Je kan al jouw gegevens vanaf dan ook opvragen via jouw persoonlijke pagina, Mijn Reisoverzicht.
Hoe laat vertrekt mijn vliegtuig precies?
Boek je een vlucht via een lijndienst (van bijvoorbeeld KLM, British Airways, Lufthansa, Air France, Iberia, US Airways, Aer Lingus en Singapore Airlines) dan zijn je vertrektijden al bij je boeking bekend. Je kan via deze vliegmaatschappijen ook vaak online inchecken. Dat scheelt tijd op de luchthaven. Vluchttijden van charters (zoals Transavia, Corendon, Sun Express, Onur Air en Arke Fly) worden enkele dagen voor vertrek bekend gemaakt. Zorg ervoor dat je 2,5 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig bent. Vooral in de vakantieperiodes kan het door drukte langer duren voor je ingecheckt bent.
Heb ik een visum nodig voor mijn vakantie?
Dat ligt aan waar je naar toe gaat. Veel landen buiten Europa hebben een zogenoemde visumplicht. Kijk op de site van visumcentrale CIBT om te zien of je voor je vakantie een visum moet aanvragen. Reis je naar Turkije of Egypte, dan kan je ter plekke een visum kopen. De kosten voor visa verschillen van een paar euro tot enkele tientjes.
Ga nu naar de site van CIBT.nl.
Hoeveel stuks handbagage mag ik meenemen?
Alle reizigers mogen maximaal 5-10 kilogram handbagage meenemen met een afmeting van ten hoogste 55cm x 35cm x 25cm. Reis je met een baby’s of een kind tot twee jaar (zonder stoel) dan mag je 10 kilo extra meenemen én één buggy, kinderwagen of Maxi-Cosi. Het is niet toegestaan om meer dan 100ml vloeistof mee aan boord te nemen (uitgezonderd medicijnen en babyvoeding). Koop je op een Europese luchthaven drank of parfum dan wordt dit in een speciale doorzichtige en gemerkte tas meegegeven.
Hoeveel koffers en tassen kan ik inchecken?
Dat hangt af van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Sommige charters vragen een bedrag per ingecheckte tas of koffer. Wil je er zeker van zijn dat je bij het inchecken niet hoeft bij te betalen voor een extra koffer of tas, kijk dan op de site van jouw vliegmaatschappij. Je kan via Mr. Travel altijd bagage bijboeken. Houdt ook rekening met het maximaal toegestane gewicht voor tassen en koffers. Als je bagage te zwaar is moet je voor iedere extra kilo bijbetalen (ongeveer € 9 per kilo per enkele reis).
Hoe kan ik een reis annuleren?
Om je reis af te zeggen, neem je telefonisch contact op met Mr. Travel. De medewerkers van Mr. Travel kunnen je meer vertellen over annuleringskosten en de dekking door jouw annuleringsverzekering. Je kan je reis tot 48 uur voor vertrek afzeggen.
Hoeveel bedragen de annuleringskosten, als ik mijn reis afzeg?
Voor het afzeggen van een reis gelden annuleringskosten. Deze zijn door de ANVR bepaald: bij annulering tot de 42e dag voor vertrekdag, ben je alleen de aanbetaling verschuldigd. Bij annulering vanaf de 42e tot de 28e dag voor vertrek wordt 35% van jouw reissom in rekening gebracht, bij annulering vanaf de 28e tot de 21e dag voor vertrek is dit 40%, bij annulering vanaf de 21e tot de 14e dag voor vertrek is dit 50%, bij de 14e tot de 5e dag voor vertrek is dit 75%, bij annulering vanaf de 5e dag tot de dag van vertrek is dit 90% van de reissom. Annuleer je op de dag van vertrek dan ben je de hele reissom verschuldigd.
Hoe kan ik Mr. Travel het beste bereiken?
Heb je een vraag of opmerking over Mr. Travel kijk dan eerst bij de Veel Gestelde Vragen. Wil je informatie opzoeken over jouw reis of betaling dan kan je terecht bij Mijn Reisoverzicht. Je kan je vragen ook altijd per email stellen op sales@mrtravel.nl of via een support-ticket via het platform.
Wat is het telefoonnummer van Mr. Travel?
Wil je je graag laten adviseren over een reis van Mr. Travel of wil je een medewerker in dwingende gevallen spreken over een reis die je geboekt hebt, bel dan +31172 706005. Mr. Travel is vanaf maandag tot woensdag bereikbaar van 9:00 tot 18:00uur, op donderdag van 9:00 tot 21:00uur, op vrijdag van 9:00u tot 17:30 uur en op zaterdag van 10:00 tot 17:00uur. Bel je vanaf je vakantieadres, gebruik dan het nummer +31 172 706 005.
Hoe meld ik een klacht tijdens mijn vakantie?
Mr. Travel doet er alles aan om jouw reis goed te laten verlopen. Ben je toch niet tevreden over jouw accommodatie, neem dan allereerst contact op met de lokale medewerkers van jouw hotel, appartement of camping. Zij kunnen in veel gevallen snel hulp bieden. Ben je niet tevreden over de aangedragen oplossing, bel dan met de organisatie die jouw reis uitvoert. De naam van deze touroperator is aangegeven bij Mijn Reisoverzicht.
Kan ik achteraf een klacht indienen?
Om je snel te kunnen helpen is het belangrijk om jouw klachten meteen te melden. Ben je niet tevreden over de aanpak, dan willen wij dit graag van jou horen. Stuur ons jouw klacht uiterlijk binnen één maand na jouw vakantie en vermeld hierbij duidelijk jouw boekingsnummer. Je kan jouw brief versturen naar:
Mr. Travel
Afdeling Klachten
Wilhelminalaan 64
2405EE Alphen aan den Rijn
Moet ik mij laten inenten voor mijn reis?
Niet alleen in Afrika, Zuid- en Midden-Amerika en Azië komen infectieziekten voor, maar ook dichterbij huis. Ga je op een lange reis naar de tropen of heb je een vakantie gepland naar Turkije, Egypte of Tunesië, laat je dan goed informeren over de mogelijkheden en noodzakelijkheden. Inentingen werken niet meteen, zorg dat je de noodzakelijke prikken gekregen hebt - ruim voordat je op reis gaat.
Kijk voor meer informatie op de site van GGD Reisvaccinaties.
Kan ik mijn hond of kat meenemen op vakantie?
Wil je je huisdier liever niet thuislaten, zorg ervoor dat je je dan tijdig goed laat informeren over de mogelijkheden. Kleine honden en katten kunnen mee in een speciale reiskooi. Heb je een groter huisdier, dan moet je een plek in de kennel achterin het vliegtuig reserveren. Neem contact op met jouw vliegmaatschappij om de mogelijkheden en kosten te bespreken. Ook wat betreft jouw accommodatie is het meenemen van huisdieren aan strikte regels gebonden; neem vooraf contact op over de mogelijkheden. De meeste hotels staan huisdieren niet toe. Campings zijn iets toegefelijker maar hebben wel enige beperkingen. Ga je voor enkele dagen naar Disneyland® Resort Paris, dan kan je helaas je hond of kat (met uitzondering van blindengeleidenhonden) niet meenemen. Huisdieren dienen in het bezit te zijn van een paspoort, deze wordt afgegeven bij de dierenarts. Jouw dierenarts kan je ook informeren over verplichte inentingen voor je hond of kat.
Stel je vraag via ons ticket systeem, en ontvang binnen 24 uur een antwoord. Vermeld altijd relevante informatie zoals boekingsnummers, of klantnummers.